Učenici o kulturnoj baštini učili kroz Erasmus+ projekt Misterij povijesti
Tijekom provedbe Erasmus+ projekta strateškog partnerstva Misterij povijesti učenici nižih razreda osnovnih škola iz Hrvatske, Italije i Slovenije upoznavali su kulturnu baštinu svojih susjeda. Projekt je počeo 2017. kao prirodni nastavak hvaljenog eTwinning projekta Mali kustosi Područne škole OŠ kraljice Jelene, Solin u Kučinama, čiji je cilj također bio europska razmjena i učenje o nematerijalnom kulturnoj baštini.
Učenici su tijekom projekta kroz tri faze i brojne aktivnosti postupno ulazili u svijet kulture svojih vršnjaka iz drugih zemalja. Primjerice, aktivnost Igrajmo se i učimo bila je ostvarena na povijesnim i prirodnim lokacijama zemalja sudionica. Kroz segment Klinac 21. stoljeća djeca su sudjelovala u projektu tijekom izvannastavnih aktivnosti i zajedno sa svojim učiteljima izgrađivali svoje informatičke vještine. U aktivnosti Neka umjetnost sudjeluje učitelji iz Hrvatske, Italije i Slovenije omogućili su razmjenu dječjih umjetničkih djela koja su kasnije korištenih u diseminacijskim aktivnostima te su izložena tijekom Noći muzeja svih sudionika. Projekt je obuhvatio i brojne druge zanimljive i kreativne aktivnosti.
Projekt je postigao odlične rezultate, osobito pri jačanju jezičnih i digitalnih kompetencija djece, na razvoju međukulturnog dijaloga, snaženju lokalne i regionalne suradnje te podizanju uključenosti roditelja u rad s djecom na temama povezanim uz kulturu. Misterij povijesti pokazao je i da terenske lokacije - povijesni i prirodni lokaliteti - mogu biti odlična platforma za učenje.
Jedan od opipljivih projektnih rezultata je i prigodan film koji ukratko opisuje Misterij povijesti.